• نام نویسندهنویسنده :کارشناس زیبایی برورو
  • تاریخ انتشار :۱۹ خرداد ۱۴۰۳

تصور کن یه برنامه تو گوشیت داری که می‌تونی باهاش هر مدل آرایشی رو که دوست داری روی صورت خودت امتحان کنی، بدون اینکه ذره ای آرایش به صورتت بزنی! یا یه ربات که می‌تونه بهترین محصولات آرایشی رو با توجه به نوع پوست و رنگ موهات بهت معرفی کنه! اگر این فکر به نظرت مثل اتفاقات نادر میمونه، پس این مقاله واسه توئه. با هوش مصنوعی میکاپ، دیگه میتونی خیلی راحت به همه این موارد دسترسی داشته باشی.

 

معرفی برنامه های هوش مصنوعی میکاپ

تعداد برنامه های هوش مصنوعی که به میکاپ مربوط میشن خیلی بالاست. یه سری از اون ها برای امتحان کردن آنلاین میکاپ روی صورت هستن و یه سری برای پیشنهاد دادن بهترین نوع آرایش با توجه به صورت شما. پس اینکه به دنبال چه نوع هوش مصنوعی میکاپی هستی خیلی مهمه و باید با توجه به کاربرد مد نظرت از یکی از برنامه های هوش مصنوعی میکاپ چهره زیر استفاده کنی. اگر به دنبال آرایش چهره با هوش مصنوعی هستی با برورو همراه باش که بریم چند تا برنامه آرایش صورت خفن و خوب بهت معرفی کنیم.

برنامه ModiFace:

برنامه ModiFace

 ModiFace یه برنامه میکاپ هوش مصنوعی هست که با کارکردن باهاش می‌تونی به یه آرایشگاه مجازی مجهز دسترسی داشته باشی و هر آرایشی که دلت می‌خواد رو روی صورت خودت امتحان کنی. این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی، بهت کمک می‌کنه تا رنگ‌های مختلف رژ لب، سایه، ریمل، خط چشم، و حتی مدل‌های مختلف مو رو روی صورت خودت ببینی و بهترین انتخاب رو داشته باشی. مزایای استفاده از این برنامه خیلی زیاده:

  1. امتحان کردن آنلاین آرایش های مختلف بدون نیاز به رفتن به مغازه.
  2. انتخاب رنگ‌های مناسب رژ لب، سایه، ریمل، خط چشم و …
  3. انتخاب محصولات آرایشی مناسب با نوع پوست و رنگ مو
  4. افزایش اعتماد به نفس در آرایش کردن

ModiFace یه ابزار عالی برای همه خانم هایی هست که به دنبال آرایش‌های جدید و جذاب می‌گردن. این برنامه بهت کمک می‌کنه تا با اعتماد به نفس بیشتری آرایش کنی و همیشه در بهترین حالت خودت باشی. پس همین الان این برنامه رو دانلود کن و ازش استفاده کن.

دانلود نرم افزار modiface از بازار
دانلود نرم افزار modiface از google play
دانلود نرم افزار modiface از مایکت

برنامه YouCam Makeup:

برنامه YouCam Makeup

برنامه میکاپ هوش مصنوعی  youcam makeup اومده تا مثل یه میکاپ آرتیست حرفه‌ای کنار دستت باشه که هر وقت خواستی بتونی یه عالمه میکاپ‌های مختلف رو روی صورتت امتحان کنی تا ببینی کدوم بیشتر بهت میاد. یکی از خوبی های این برنامه اینه که هم میتونی از سایتش بدون نیاز به نصب و رایگان استفاده کنی و هم میتونی برنامه اون رو توی گوشیت نصب کنی.

ورود به سایت youcam makeup
  1. میتونی انواع مختلف رژ لب، سایه چشم، ریمل، خط چشم رو تو یه عالمه رنگ و مدل مختلف روی عکست امتحان کنی.
  2. میتونی عکس هاتو ویرایش کنی، نقص های پوستت رو بگیری و روی خودت فیلترهای آرایشی بندازی.
  3. دوربین سلفی زنده با فیلترهای آرایشی داره که درحالی که گوشی رو جلوی خودت به صورت لایو گرفتی، میتونی خودت رو مجازی آرایش کنیم

YouCam Makeup یه جور سرگرمیه که میتونه بهت کمک کنه اعتماد به نفست رو هم بیشتر کنی و میکاپ عکس با هوش مصنوعی رو به راحتی انجام بدی. پس معطل چی هستی؟ همین الان دانلودش کن و ازش لذت ببر!

دانلود نرم افزار YouCam Makeup از google play
دانلود نرم افزار YouCam Makeup از app store

سایت Maybelline Virtual Try-On:

سایت Maybelline Virtual Try-On

احتمالا اسم برند لوازم آرایشی maybelline رو شنیده باشی. حالا وقتشه با برنامه آرایش عکس با هوش مصنوعی اون هم آشنا بشی. دیگه لازم نیست ساعت‌ها تو مغازه‌ها دنبال رژ لب یا سایه چشم مناسب بگردی و کلی تست کنی تا رنگ مورد نظرت رو پیدا کنی. با سایت Maybelline Virtual Try-On می‌تونی به راحتی، صدها محصول آرایشی Maybelline رو روی صورت خودت امتحان کنی و ببینی کدومشون بهت بیشتر میاد. این برنامه میتونه خیلی توی آرایش چهره با هوش مصنوعی بهت کمک کنه.

  1. کلی محصول مختلف برای امتحان کردن وجود داره، از رژ لب و سایه چشم گرفته تا ریمل و کرم پودر که میتونی رو صورت خودت امتحان کنی.
  2. تکنولوژی این برنامه خیلی پیشرفته‌ست و می‌تونه رنگ‌ها رو خیلی واقعی روی صورتت نشون بده.
  3. استفاده از این برنامه کاملا رایگانه و هیچ هزینه‌ای نداره.

همین الان وارد سایت Maybelline Virtual Try-On شو و از مزایای اون لذت ببر. تازه میتونی از مدل های خود سایت هم استفاده کنی یا حتی روی عکس سلفی خودت تغییرات رو ببینی. آخرش هم میتونی مقایسه رو بزنی تا قبل و بعد از لوازم آرایش رو ببینی.

دانلود نرم افزار YouCam Makeup از google play
ورود به سایت maybelline

برنامه و سایت های دیگه هوش مصنوعی میکاپ

علاوه بر این چند نرم افزار و سایت هوش مصنوعی که معرفی کردیم، خیلی سایت های دیگه هم هستن که خدمات خوبی ارائه میدن.

  1. Perfect365: این برنامه ابزارهای مشابهی با YouCam Makeup را ارائه می دهد، اما همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد ظاهر افراد مشهور را امتحان کنید. همچنین برای امتحان هوش مصنوعی میکاپ عروس نیز این برنامه میتواند برای شما مفید باشد.
  2. MakeupPlus: این برنامه برای نتایج طبیعی تر شناخته شده است. طیف وسیعی از گزینه های آرایش را ارائه می دهد و می توانید شدت هر آرایش را تنظیم کنید.
  3. فتوشاپ: بله، علاوه بر ادیت هایی که با استفاده از هوش مصنوعی انجام میشه، شما میتونید از فتوشاپ هم استفاده کنید تا استایل و چهره خودتون رو تغییر بدید و به اون میکاپ اضافه کنید.
  4. FaceApp: این برنامه هوش مصنوعی دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد ظاهر خود را با آرایش ببینید. می توانید از بین سبک های مختلف آرایش انتخاب کنید و شدت هر آرایش را تنظیم کنید.

با استفاده از تمامی این پلتفرم های هوش مصنوعی، میتوانید بهترین میکاپ ها را روی صورت خودتان امتحان کنید و از چهره خود را جذاب تر کنید. همچنین میتونید برای انتخاب بهترین میکاپ محرمی و آرایش برای روزهای خاص هم از اون استفاده کنید و مناسب بودن اون رو با فضای مراسم متوجه بشید.

هوش مصنوعی میکاپ

نحوه استفاده از برنامه های هوش مصنوعی برای میکاپ

حالا که برنامه و سایت های خوبی که برای هوش مصنوعی میکاپ رو میدونید، وقتشه که نحوه استفاده از اونها رو هم بدونید. بیایید بررسی کنیم که چجوری میتونیم روی صورتمون با کمک هوش مصنوعی میکاپ تست کنیم.

  1. برنامه موردنظرتون رو دانلود کنید یا وارد سایت هوش مصنوعی برای آرایش بشید.
  2. یه عکس سلفی از صورتتون بگیرید. دقت کنید که عکس نور خوبی داشته باشه و تمام صورتتون توی عکس مشخص باشه.
  3. از بین مدل‌های مختلف آرایش، چیزی که می‌پسندید رو انتخاب کنید. برنامه‌ها و سایت‌های هوش مصنوعی، مدل‌های مختلف آرایش، از آرایش‌های ساده و طبیعی گرفته تا میکاپ‌های غلیظ و اروپایی رو به شما پیشنهاد میدن.
  4. حالا وقتشه از بین تنظیماتی که سایت یا برنامه در دسترس شما قرار میده، شخصی سازی انجام بدید و تنظیمات دلخواه خودتون رو روی عکستون اعمال کنید.
  5. نتیجه نهایی رو ببینید و ازش لذت ببرید! بعد از انجام تنظیمات، می‌تونید عکس نهایی خودتون با میکاپ رو ببینید و اون رو ذخیره کنید یا با دوستانتون به اشتراک بذارید.
هوش مصنوعی آرایش

مزایا و معایب شخصی‌سازی میکاپ با هوش مصنوعی

همون طور که گفتیم، با اومدن هوش مصنوعی، همه کارها برای آدما راحت تر شده. هوش مصنوعی برای تست میکاپ هم اومده تا به ما خیلی کمک کنه. این سایت و برنامه ها مزایای خیلی زیادی دارن:

  • صرفه‌جویی در زمان و پول: دیگه لازم نیست ساعت‌ها وقت صرف گشتن تو مغازه‌ها و امتحان کردن محصولات مختلف کنی. هوش مصنوعی بهترین‌ها رو بهت معرفی می‌کنه و می‌تونی با خیال راحت خرید کنی.
  • آرایشی متناسب با سلیقه و نیازت: یه آرایش خاص و منحصر به فرد که بهت اعتماد به نفس و زیبایی بی‌نظیری می‌بخشه رو بهت نشون میده.
  • کاهش احتمال آلرژی و حساسیت: با معرفی محصولات مناسب نوع پوستت، می‌تونی از آلرژی و حساسیت‌های پوستی جلوگیری کنی.
  • یادگیری ترفندهای آرایشی جدید: با هوش مصنوعی، هر روز یه چیز جدید تو دنیای آرایش یاد می‌گیری و می‌تونی مهارت‌های آرایشی خودت رو ارتقا بدی. با هوش مصنوعی میکاپ عروس حتی میتونی آرایش عروس انجام بدی.

اما حتی با وجود مزایای بسیار،‌ هوش های مصنوعی میکاپ معایبی نیز دارند:

  • محدودیت‌های شخصی‌سازی: عدم درک احساسات: هوش مصنوعی نمی‌تونه احساسات و روحیات شما رو درک کنه و ممکنه پیشنهاداتی ارائه بده که با حال و احوال یا موقعیت شما تناسب نداشته باشه.
  • مسائل مربوط به حریم خصوصی: هوش مصنوعی برای ارائه خدماتش نیاز به ذخیره اطلاعات شخصی و تصاویر شما داره. این موضوع می‌تونه یه نگرانی برای برخی از افراد باشه، مخصوصا با توجه به افزایش هک شدن اطلاعات و سوء استفاده از داده‌های شخصی.
  • مشکلات فنی: ممکنه در مواقعی به دلیل مشکلات فنی یا قطعی اینترنت، نتونید از خدمات هوش مصنوعی استفاده کنید و مجبور باشید به روش‌های سنتی آرایش انتخاب کنید.

 

مزایا استفاده از هوش مصنوعی میکاپمعایب استفاده از هوش مصنوعی آرایش چهره
صرفه‌جویی در زمان و پولدقت و صحت اطلاعات
آرایشی متناسب با سلیقه و نیازتمحدودیت‌های شخصی‌سازی
کاهش احتمال آلرژی و حساسیتمسائل مربوط به حریم خصوصی
یادگیری ترفندهای آرایشی جدیدوابستگی به تکنولوژی

علاوه بر تمام مزایا و معایبی که هوش مصنوعی میکاپ برای ما داره، شما میتونید از نظرات آرایشگرها که براساس تجربه هست هم استفاده کنید. توی برورو میتوانید با خیال راحت از خدمات رزرو نوبت آرایشگاه استفاده کنید و بهترین ها را انتخاب کنید. خلاصه که هوش مصنوعی تو دنیای میکاپ، یه عالمه مزیت داره و می‌تونه میکاپ رو به یه تجربه جالب و لذت‌بخش تبدیل کنه. پس دفعه بعد که می‌خوای آرایش کنی، یادت باشه که از هوش مصنوعی آرایش صورت کمک بگیری و یه آرایش فوق‌العاده داشته باشی!