• نام نویسندهنویسنده :کارشناس زیبایی برورو
  • تاریخ انتشار :۱۸ دی ۱۴۰۲
بهترین آرایش مخصوص مراسم عزاداری

با اینکه مهم ترین و اصلی ترین کاربرد میکاپ برای مراسمی همچون عروسی، جشن تولد، سالگرد ازدواج، اعیاد و... است، اما امروزه افراد آنچنان به زیبایی و آراستگی خود اهمیت می دهند که برای مراسمی همچون مراسم عزاداری نیز تمایل دارند از یک سبک آرایش خاص بهره ببرند. البته میکاپ عزاداری قطعا به شدت و غلظت میکاپ های معمول نیست و به گونه ای انجام می شود که بیشتر تمرکز بر روی آراستگی و مرتب بودن ظاهر فرد باشد. در ادامه قصد داریم درباره آرایش مخصوص مراسم عزاداری صحبت کرده و نکات مهمی که برای آرایش مراسم ختم باید به آن دقت کنید را به شما عزیزان علاقه مند ارائه کنیم.

بهترین آرایش های مخصوص مراسم عزاداری، محرم و ختم

معمولا در مراسم ختم و عزاداری، فضا حالتی ناراحت کننده و دلگیر دارد و همه افراد در غم و اندوه خاصی به سر می برند. با تغییر لایف استایل مردم، امروزه شرایط به نحوی شده که افراد حتی برای حضور در مراسم ختم و عزاداری نیز تمایل به میکاپ و آرایش دارند. البته که آراسته بودن در هر شرایطی می تواند انتخاب معقولانه ای باشد. اما بایستی بدانید که در میکاپ مراسم ختم قرار نیست صورت حالتی درخشنده، خیره کننده و خاص به خود بگیرد. بیشتر، ارایش برای ختم به جهت مرتب بودن در جمع انجام می شود. میکاپ مخصوص عزاداری معمولا حالتی ملایم، سبک و لایت دارد و در آن از لوازمی استفاده می شود که چهره بیشتر حالتی یکدست و طبیعی داشته باشد. اگر به دنبال روشی برای آرایش برای مراسم ختم و عزاداری هستید که ماندگاری خوبی داشته باشد، ما در بخش های آتی نکاتی را در خصوص تثبیت آرایش در این محافل به شما ارائه می کنیم.

نکات مهم برای آرایش مخصوص عزاداری

اگر می خواهید در مراسم عزاداری چهره ای مرتب داشته باشید، بایستی میکاپ ختم خود را به نحوی انجام دهید که در عین آراستگی چندان جلب توجه نکرده و ماندگاری خوبی نیز داشته باشد. در ادامه آموزش آرایش عزاداری و نکات مهم در آن را بررسی میکنیم.

  • ابتدا ابروهای خود را کاملا شانه کنید تا ظاهری مرتب داشته باشند. برای اینکه ابروها به همین شکل حالت بگیرند می توانید از کمی ژل ابروی بدون رنگ استفاده کنید. ژل ابرو هم حالتی طبیعی به صورت می بخشد و هم ظاهر شما را آراسته تر نشان می دهد.
  • میکاپ برای مراسم عزاداری را تا جای ممکن ساده نگه دارید و سعی کنید تا حد امکان از کرم پودرهای رنگی با حجم سنگین استفاده نکنید.

  • برای اینکه صورت در عین کاور شدن حالتی نچرال داشته باشد، در ارایش برای عزاداری از ضدآفتاب های سبک و رنگی استفاده کنید. همچنین استفاده از پرایمر نیز به مقدار کم پیشنهاد می شود. پرایمرها علاوه بر بستن منافذ باز پوست، باعث مات شدن آرایش می شوند و خیلی جلب توجه نمی کنند.
  • در صورت گریه کردن، آرایش شما ممکن است پخش شود. ترجیحا از محصولات آرایشی ضد آب استفاده کنید.
  • برای اینکه در میکاپ مخصوص محرم مژه های شما به حالتی طبیعی فر داده شوند و این فر دوام بیشتری داشته باشد، می توانید فرمژه خود را ابتدا با باد سشوار کمی حرارت داده و سپس از آن روی مژه ها استفاده کنید.
  • بهتر است تا حد امکان از ریمل استفاده نکنید. اما در صورت تمایل بهتر است تنها یک یا دوبار روی مژه ها از ریمل ضد آب بزنید و خیلی اصرار بر بلند و حجیم کردن مژه ها نداشته باشید.
  • از محصولات آرایشی با کیفیت استفاده کنید. محصولات آرایشی با کیفیت، ماندگاری بیشتری دارند و باعث می‌شوند که پوست شما سالم‌تر به نظر برسد.
  • می توانید برای جان گرفتن چشم ها در آرایش مراسم عزاداری، از یک مداد تیره یا قهوه ای استفاده کنید و آن را به پشت و زیر چشم ها بکشید. سپس به کمک یک برس آن را کمی محو کنید تا چشم ها حالتی طبیعی به خود بگیرند.
  • بهتر است در آرایش مخصوص عزاداری تا حد امکان از سایه در هیچ تناژ رنگی استفاد نکنید.
  • رژلبی انتخاب کنید که همرنگ لب بوده و براق نباشد. می توانید از برق لب یا رژ لبی که به رنگ لب شما نزدیک باشد نیز استفاده کنید.

 

بخش های صورتنحوه آرایش
پوستکرم پودر سبک یا ضد آفتاب رنگی
ابروژل ابروی بی رنگ
مژهترجیحا فقط استفاده از فرمژه یا ریمل ضدآب
چشماستفاده از مداد مشکی یا قهوه ای به جای سایه
لببرق لب یا رژ لب نزدیک به رنگ لب

 

 

بهترین نمونه کار های میکاپ

آیا در آرایش مخصوص مراسم عزاداری استفاده از رژگونه جایز است؟

اینکه استفاده از چه لوازم آرایشی در مراسم ختم و عزاداری جایز است کاملا به خود فرد ارتباط دارد و نمی توان در این مورد کسی را از چیزی منع کرد. اگر تصور می کنید بدون رژگونه، چهره شما حالتی یکنواخت و بی جان دارد می توانید از مقدار کمی رژگونه در در میکاپ مراسم ختم خود استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است، برای طبیعی تر بودن آرایش به سراغ رژگونه های ملایم و روشن بروید و در استفاده از آن نیز زیاده روی نکنید.

استفاده از پودر فیکس کننده در آرایش مخصوص مراسم عزاداری

استفاده از پودر فیکس کننده برای مراسم عزاداری که در آن احتمال گریه کردن وجود دارد، چندان پیشنهاد نمی شود. زمانی که گریه می کنید، پودر فیکس کاملا پاک شده و جای اشک را روی صورت باقی می گذارد. همچنین باعث بهم ریختن آرایش صورت و نوعی آشفتگی در ظاهر می شود که چندان خوشایند نیست. بنابراین سعی کنید به جای استفاده از پودر فیکس در انتخاب کرم دقت بیشتری داشته باشید. احتمالا استفاده از کرم پودرهای سبک با ماندگاری بالا نتایج بهتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

برای ثابت ماندن آرایش در مراسم عزاداری چه کنیم؟

اگر نگران این هستید که در طول مراسم عزاداری، آرایش شما پاک شده یا زیبایی اولیه خود را از دست دهد، بهتر است به نکاتی که در ادامه اشاره می کنیم توجه کنید یا به بهترین ارایشگاه های سعادت اباد مراجعه کنید. این نکات به شما کمک می کنند تا آرایشی ماندگارتر داشته باشید:

  • تا حد امکان از تماس دست با صورت خودداری کنید. صورت خود را لمس نکنید و در صورت نیاز به استفاده از دستمال کاغذی، آن را محکم روی صورت خود نکشید.
  • پس از پایان آرایش از اسپری فیکساتور یا پودر فیکس استفاده کنید.
  • برای ماندگاری بیشتر رژلب می توانید به این روش اقدام کنید. ابتدا مقداری رژلب روی لب ها بزنید. سپس یک دستمال کاغذی را روی لب ها بگذارید. حالا به کمک هر نوع پودری، اعم از پودر فیکس، پنکیک و... روی نواحی برجسته لب را به طور کامل کاور کنید. حال می توانید دستمال را برداشته و مجددا رژلب بزنید. دقت داشته باشید، همانطور که اشاره کردیم، بهتر است رژلب کمرنگ و تا حد امکان همرنگ لب های شما باشد.
  • به جای استفاده از رژگونه های پودری که شاید ماندگاری کمتری داشته باشند، می توانید از ترکیب رژلب با پرایمر یا پودر فیکس استفاده کنید.
  • لوازم آرایشی چرب معمولا در اثر گریه، تعریق و گرمای زیاد محیط سریع تر آب می شوند. بنابراین بهتر است برای آرایش عزاداری به سراغ این دسته از لوازم آرایشی نروید.

مهم است که این نکات را برای ثابت ماندن و زیبایی صورت خود در تمام طول عزاداری انجام دهید تا ماندگاری و زیبایی آن را ماندگار تر کنید. همچنین اگر به آرایشگاه مراجعه کرده اید، از آرایشگر نیز میتوانید در این باره سوال کنید و راهنمایی کامل و تخصصی دریافت کنید.

نمونه‌های آرایش مخصوص مراسم عزاداری

در ادامه، چند نمونه از آرایش مخصوص مراسم عزاداری را مشاهده می‌کنید:

  • آرایش ساده و ملایم: در این نوع آرایش، از رنگ‌های تیره و مات استفاده می‌شود. کرم پودر، کانسیلر و پودر آرایشی باید به طور یکنواخت روی پوست پخش شوند. رژ گونه و رژ لب نیز باید رنگ‌های تیره و مات داشته باشند.

  • آرایش با سایه چشم تیره: در این نوع آرایش، از سایه چشم تیره و مات استفاده می‌شود. سایه چشم را در پشت پلک و گوشه داخلی چشم بزنید. رژ لب نیز باید رنگ تیره و مات داشته باشد.

  • آرایش با خط چشم: در این نوع آرایش، از خط چشم مشکی یا قهوه‌ای استفاده می‌شود. خط چشم را به صورت ساده و نازک بکشید. رژ لب نیز باید رنگ تیره و مات داشته باشد.

نتیجه‌گیری

در مراسم عزاداری، لازم است تا آرایش را به گونه‌ای انجام دهیم که هم مناسب و متناسب با این مراسم باشد و هم زیبایی چهره را حفظ کند. از طرفی آرایش در مراسم عزاداری، موضوعی است که در فرهنگ‌های مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آن وجود دارد.  در برخی فرهنگ‌ها، آرایش در مراسم عزاداری، نشانه‌ای از بی‌احترامی به فرد متوفی و خانواده‌اش تلقی می‌شود. در برخی دیگر از فرهنگ‌ها، آرایش در مراسم عزاداری، نشانه‌ای از احترام و ادب است.در فرهنگ ایران،آرایش در مراسم عزاداری، معمولاً توصیه نمی‌شود. این امر به این دلیل است که مراسم عزاداری، فرصتی برای ابراز احترام و تسلیت به خانواده متوفی است. آرایش کردن، ممکن است توجه افراد را از این موضوع مهم منحرف کند.

البته، در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد ارایش در مراسم عزاداری، به عهده خود افراد است. اگر شما احساس می‌کنید که این کار به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که این امر ممکن است مورد قبول همه افراد حاضر در مراسم نباشد. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید بهترین آرایش مخصوص مراسم عزاداری را داشته باشید. همانطور که در که مطالب این مقاله به شما کمک کرده شما می توانید از طریق بررو برای تمامی مراسم های خود آرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید که مناسب مکانی باشد که میروید.

بَر و رو
اینماد بَر و رو