• نام نویسندهنویسنده :کارشناس زیبایی برورو
  • تاریخ انتشار :۱۴ فروردین ۱۴۰۳
ماندگاری و ترفندهای آرایشی پوست چرب

پوست چرب و مبتلا به جوش برای افراد مشکلات بسیاری را ایجاد می کند و این معضلات هنگام میکاپ بیشتر جلب توجه می نماید . برای آرایش پوست چرب و جوش دار، مهم است که از قبل روتین مراقبتی مناسبی را رعایت نمایید. اولین قدم در مراقبت پوست چرب و جوش دار، تمیز کردن پوست است. هر روز صبح و شب از یک محصول متعادل کننده چربی صورت استفاده کنید. قدم بعدی که برای روتین روزانه پوست چرب و جوش دار باید در نظر داشته باشید، استفاده از محصولات ضد جوش است.یک کرم ضد جوش یا محصولات حاوی عناصر ضد باکتری می توانند به کنترل جوش ها و کاهش چربی در پوست کمک کنند. علاوه بر این، استفاده از پودر و لوسیون های ضد چربی می تواند به جذب اضافه چربی پوست کمک کند و ظاهر مات‌تر برای پوست شما ایجاد کند. برای روتین پوست چرب و جوشدار می توانید به مقاله برورو مراجعه کنید.

لوازم آرایش پوست های چرب

در پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده از لوازم آرایش مناسب در بهترین ارایشگاه سعادت اباد می تواند در کنترل چربی و بهبود حالت پوست تاثیر بگذارد و  لوازم آرایشی مناسب، می‌تواند به کنترل چربی پوست و جلوگیری از بروز جوش و آکنه کمک کند. از جمله آنها میتوان موارد زیر را نام برد:

اسپری فیکس:

 اسپری فیکس با قابلیت نگهداری آرایش و کنترل چربی پوست می‌تواند مفید باشد. اسپری هایا فیکس با ترکیبات مات کننده و مخصوص پوست چرب، آرایش را ثابت نگه داشته و از براق شدن زودهنگام پوست جلوگیری می‌کنند.

 

کرم پوست چرب: 

 بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست های چرب کرمی است که فاقد چربی و روغن باشد. انتخاب کرم با ترکیبات مناسب مانند عصاره آلوئه ورا، سرم های خنک کننده و ترکیبات مات کننده می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند.

پرایمر:

یکی از مهم ترین اجزای آرایش پوست چرب ، پرایمر است. پرایمر مخصوص پوست چرب ، ظاهر منافذ را کوچک کرده و باعث کنترل چربی پوست و همینطور ماندگارتر شدن آرایش شما می شود.

پاک کننده پوست چرب:

 استفاده از پاک کننده های خنک کننده و ضد چربی می‌تواند روغن و کثیفی را از عمق پوست پاک کند بدون اینکه باعث خشکی زیاد شود. محصولات حاوی عصاره گلاب و مواد ضد التهاب مانند اسید سالیسیلیک نیز می‌توانند در کنترل چربی پوست موثر باشد.

کرم پودر:

کرم پودر، یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی برای پوست است. کرم پودر، به صاف و یکدست کردن پوست کمک می‌کند. برای پوست چرب، از کرم پودرهای اویل فری یا فاقد چربی استفاده کنید. کرم پودرهای فاقد چربی ، باعث می‌شوند که پوست چرب به نظر نرسد.

پنکیک:

برای پوست چرب، از پنکیک‌های مات استفاده کنید. پنکیک‌های مات، جلوه ای مات به پوست می‌دهند و باعث می‌شوند که پوست چرب به نظر نرسد.

کانسیلر:

کانسیلر، برای پوشاندن تیرگی زیر جشم ، لک ها و جوش‌های پوست استفاده می‌شود. برای پوست چرب، از کانسیلرهایی استفاده کنید که حاوی مواد ضد التهاب و آنتی باکتریال باشند. این مواد به کاهش التهاب و جلوگیری از بروز جوش و آکنه کمک می‌کنند.

سایه چشم:

برای پوست چرب، از سایه چشم‌های مات استفاده کنید.ترجیحا از سایه های مایع استفاده نکنید چون امکان دارد به دلیل چربی پوست پخش شده و ظاهر آرایش شما را خراب کند..

رژگونه:

برای ماندگاری بیشتر آرایش پوست های چرب بهتر است از رژگونه های پودری به جای رژگونه های مایع استفاده کنید.

ریمل:

برای پوست چرب، از ریمل‌ هایی استفاده کنید که ضد آب باشند. ریمل‌های ضد آب، در طول روز روی مژه‌ها می‌مانند و باعث می‌شوند که نیازی به تمدید آرایش نداشته باشید.

خط چشم:

برای پوست چرب، از خط چشم های ضدآب استفاده کنید . خط چشم های ضدآفتاب پخش نمی شوند و ثابت می مانند.

رژ لب :

برای پوست چرب، از رژ لب‌های مات استفاده کنید. رژ لب‌های مات، جلوه ای مات به لب‌ها می‌دهند و باعث می‌شوند که پوست چرب به نظر نرسد.

برق لب:

برای پوست چرب، از برق لب‌های بدون چربی استفاده کنید.

 

ترتیب آرایش پوست چرب
آبرسان
ضدآفتاب
پرایمر
کرم پودر
کانسیلر
سایه
خط چشم و ریمل
رژگونه و رژلب
فیکس آرایش با پودر فیکس

 

مراحل آرایش پوست چرب

مراحل آرایش پوست چرب بستگی به نیازها و سطح چربی پوست دارد ولی با این حال به طور کلی میتوان از موارد زیر استفاده کرد:

  • تمیز کردن پوست: برای پوست چرب، پاکسازی پوست بسیار مهم است. از یک محصول مناسب برای تمیزی صورت استفاده کنید که البته پوست را خیلی خشک نکند.
  • استفاده از تونر: تونر یک محصول عالی برای بهبود ظاهر منافذ باز پوست است. استفاده از یک تونر متعادل کننده چربی می‌تواند پوست را برای مراحل بعدی آرایش آماده کند.
  • استفاده از پرایمرها: استفاده از پودر صورت مات کننده یا پرایمر‌های کنترل چربی باعث می‌شود تا ظاهر چرب و براق پوست را کاهش یابد.
  • تثبیت آرایش: علاوه بر استفاده از فاندیشن و پودر، استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش می‌تواند به شما کمک کند تا آرایشتان را در طول روز در مقابل چربی و براق شدن پوست حفظ کنید.

نکات مهم آرایش پوست چرب

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط غدد سباسه، مستعد برق افتادن، جوش و آکنه است. به همین دلیل، آرایش پوست چرب چالش‌های خاص خود را دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید آرایش زیبایی داشته باشید که در طول روز دوام بیاورد و از برق افتادن پوست جلوگیری کند:

۱. پوست خود را به‌طور منظم پاک کنید

اولین قدم برای داشتن آرایش زیبا و ماندگار، داشتن پوستی تمیز است. برای پاک کردن پوست چرب از یک شوینده ملایم و بدون چربی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک تونر نیز استفاده کنید تا چربی اضافی پوست را از بین ببرید.

۲. استفاده از مرطوب‌کننده‌های بدون چربی

پوست چرب نیز به مرطوب‌کننده نیاز دارد، اما باید از مرطوب‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌های بدون چربی به جذب چربی اضافی پوست کمک می‌کنند و از خشک شدن پوست نیز جلوگیری می‌کنند.

۳. استفاده از کرم پودرهای مات کننده

کرم پودرهای مات کننده برای پوست چرب مناسب هستند و از برق افتادن پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین می‌توانید از پودرهای فیکساتور برای تثبیت آرایش خود استفاده کنید.

۴. استفاده از کانسیلر برای پوشاندن لک‌ها و جوش‌ها

کانسیلر می‌تواند لک‌ها و جوش‌های پوست را بپوشاند و پوستی صاف و یکدست ایجاد کند. برای پوست چرب از کانسیلرهای مات کننده استفاده کنید.

۵. استفاده از ریمل ضد آب

ریمل ضد آب برای پوست چرب مناسب است و از ریزش ریمل روی گونه‌ها جلوگیری می‌کند.

۶. استفاده از براش‌ها و پدهای آرایشی تمیز

براش‌ها و پدهای آرایشی کثیف می‌توانند باعث انتقال چربی و باکتری به پوست شوند. بنابراین، قبل از استفاده از آنها، آنها را به‌طور کامل بشویید.

۷. استفاده از محصولات آرایشی غیر کومدوژنیک

محصولات آرایشی غیر کومدوژنیک باعث ایجاد جوش نمی‌شوند. هنگام خرید محصولات آرایشی، برچسب محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که غیر کومدوژنیک هستند.

۸. آرایش خود را در طول روز تجدید کنید

در طول روز، آرایش شما ممکن است به دلیل چربی پوست پاک شود یا مات شود. بنابراین، هر چند ساعت یک بار آرایش خود را با استفاده از پودر فیکساتور تجدید کنید.

آرایش پوست چرب در تابستان چگونه است؟

پوست چرب در تابستان به دلیل گرما و تعریق بیشتر، مستعد براق شدن و از بین رفتن آرایش است. برای داشتن آرایش ماندگار و مات در تابستان، باید از محصولات آرایشی مناسب این نوع پوست استفاده کنید و نکات زیر را رعایت کنید:

آرایش پوست چرب در تابستان

  • از رژگونه های مات استفاده کنید.
  • از سایه چشم های مات یا نیمه مات استفاده کنید.
  • از ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید.
  • از رژ لب مات یا نیمه مات استفاده کنید.

 

با وجود اینکه پوست چرب چربی زیادی تولید می کند اما می شود چربی پوست را با روش های گفته شده و همچنین داشتن روتین مناسب پوست چرب که در مقاله برورو گفته شده است ، کنترل کرده ، ظاهر منافذ را کوچکتر و در نهایت آرایش ماندگارتری داشت. این نکات برای آرایش عزاداری بسیار مهم هستند که نیاز است ساده و تمیز ولی زیبا باشد. با رعایت تمام این نکات، میتوانید آرایش پوست چرب خود را در تابستان به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از آن لذت ببرید.

بَر و رو
اینماد بَر و رو